Hälsa & Friluftsliv

Husbyggnation

husbil resor - långa & korta

AVKOPPLING OCH KULTUR I VADSTENA

Igår fick det bli avkoppling och kultur i Vadstena. Avkoppling i form av en chill förmiddag i husbilen och sen en guidad tur på Vadsetna kloster. Fortsatte med fika och rosépremiär i kvällssolen.

avkoppling och kultur i Vadstena

Det går en fantastiskt vacker gång-/cykel-väg längs strandlinjen, genom parken. Den går från slottet, som ligger precis intill ställplatsen, ända bort till klostret. Vi hade sovit länge och sen tagit det lugnt hela förmiddagen i husbilen. När regnet slutat smattra på taket och vi ätit brunch så gav vi oss av mot klostret.

Överallt finns vacker gatumiljö!

Och överallt finns vackra gatstensbelagda gamla gator. Love it! Vi gick mot klostret och tog en guidad tur där. Det var bara vi så vi fick en exklusiv visning av en bra guide. Mer om besöket senare.

avkoppling och kultur i Vadstena

Det var en väldigt fin och varm eftermiddag och kväll. När vi kom tillbaka till husbilen fick det bli lite fika intill husbilen. Det var första gången för säsongen som vi kunde sitta utan jacka. Ljuvligt att påminnas om hur skönt det är!

Jamen när det ändå var så varmt och skönt så fick det såklart bli säsongens första rosépremiär. Och några kulor från en burk Bülow-lakrits. Jamen hur goda är inte de!?

Väldigt tama fåglar gjorde oss sällskap. De hoppade runt fötterna på oss. Förmodligen brukar folk mata dem. De kanske också gillar avkoppling och kultur i Vadstena. Vem vet 🙂

avkoppling och kultur i Vadstena

Inte helt fel matlagningsutsikt. Vi gjorde en god kycklinggratäng i omniaugnen. Medan den blev klar kunde vi sitta ute i kvällssolen lite till. Men vi åt faktiskt inne. Det blev lite väl kallt när det var dags.

Andreas behövde ta ett jobbmöte nu på morgonen. När det är klart ska vi äta frukost och sen cykla iväg till ett trevligt ställe vi fått tips om. Ladugård 206 erbjuder både inredning, kläder och restaurang och ligger 3,9 km från ställplatsen. Lite lagom cykelutflykt.

Önskar er en fin start på veckan!

Må bäst!

• husbil

STÄLLPLATS NYKÖPINGS HAMN

Vi kom till målet ställplats Nyköpings hamn rätt sent en fredagkväll i februari. I alla fall hitta-en-ledig-ställplats-sent. Vi som då bara varit inne i husbilsvärlden i två månader tänkte att det…