Vad roligt det är när man träffar på ställen där de är serviceminded och vet hur man hanterar kunder.
Jag hade fått tips av en kursare om Pensionat Slottstorget i Gävle. När vi kom dit på fredagkvällen och skulle checka in så konstaterade vi snabbt att jag lyckats boka fel ställe. Eftersom jag inte hade någon lust att gå tvärs över stan ensam sent på kvällen, så frågade jag på Slottstorget om de var beredda att pruta lite om jag stannade där. Och det klart att de var det! Dessutom gav de mig parkeringspengar (som jag sen betalade tillbaka) eftersom jag inte hade några mynt. När jag på morgonen sen frågade om jag fick köpa med mig kaffe i min lilla termos (det är så bökigt att köpa på skolan) så sa de äsch det bjuder vi på. De där små detaljerna som gör så stor skillnad i om en kund kommer tillbaka eller inte. De hade fattat grejen helt enkelt.
Må bäst!
1 Comment
Queen of Kammebornia
26 februari, 2013 at 09:44De hade fattat grejen! Precis så ska det ju vara! Kram!!!