Igår hade vi verkligen den lugnaste dagen i mannaminne. Tillvaron gick inte i många knop och det största bekymret var nog om man skulle hämta mera vatten eller kaffe. Typ. Vi låg på en fricampingplats och njöt av en fantastisk sommardag.

’Vi hade hamnat på den här platsen mer eller mindre av misstag. Prognosmakarna hade misslyckats totalt. De visade regn över stora delar av Dalarna. Vi hade tänkt åka till Mora för att turista. Eftersom det inte är så kul att cykla och/eller turista runt i hällregn så valde vi en fricampingplats istället. Helt ok att sitta inne i husbilen och fixa med bröllopet och resan medan det smattrar på taket. Men väldigt onödigt att åka en massa mil och att betala campingavgift när man inte behöver.

Redan vid 10 på lördagen hade de flesta runt oss lämnat stället. Det var bara vi och en plåtis kvar. Vi passade på att flytta på oss till bästa platsen med stora ytor i ena kanten. Andreas fixade en rejäl brunch. Den stod vi oss på länge.

Han där satt mest i skuggan. Ibland fick han myror i brallan och gick ett varv runt husbilen eller ställde sig så där. Det ser rätt avkopplande ut. Jag hängde mest i solen.

En del av dagen ägnades åt planering av bröllopsresan. Till stor hjälp med inspiration och tips har vi den här guiden. 30 välskrivna sidor fylld med en massa erfarenhet och kunskap. Vi ska inte enbart hänga runt Garda, men guiden innehåller massor med allmän information om Italien, såsom vilken nivå de olika benämningarna för restauranger har, vägmarkeringar, dricks, matbutiker osv osv. Den innehåller också en liten bra-att-ha-parlör och dessutom förslag på rutter från Sverige ner till Italien. Osv osv. Här hittar ni den.

Vatten eller kaffe. Det var frågan.

Timmarna bara flög iväg trots att vi knappt gjorde nånting. Plötsligt var klockan 19 och vi insåg att det nog var läge att göra middag. Det blev fläskkarré, kokt potatis och dijon-sås. Enkelt och gott. Vi är så nöjda med stekhällen!
Sen fick jag en av mina bättre idéer och det blev en kväll att minnas. Men, det kräver ett eget inlägg så det får ni se senare. Sorry 😉
Här kan du läsa om kvällen innan.
Må bäst!








