husbil

HÄRLIG HÖSTDAG AVSLUTADES MED INSTAVÄNNER

Vilken härlig höstdag vi fick igår. Och dagen toppades oväntat tillsammans med instavänner. Så trevligt!

Härlig höstdag

Om solen skiner när man ska äta sekond breakfast (om man nu kan kalla det frukost kl 11 😉 ) så måste man såklart sitta ute. På just den här platsen kommer solen in lite tokigt, så vi fick sitta framför bilen. Men det går ju det också. Det var såklart lite kyligt i luften, men det var bara att klä på sig.

Sen ville jag passa på att ta en promenad. Det har ju varit mer eller mindre dåligt väder hela veckan så jag har inte haft nån lust att vara ute nåt nämnvärt. Vi gick till andra änden av campingen där skogen tar vid.

härlig höstdag

Skogsvägen går en bit längs sjön. Just här finns en grillplats på stranden.

Vi var ju här i somras och cyklade. När man kommer ut från skogen kommer man fram till en landsväg. Idag ville vi ta en annan väg för att se nåt nytt. Vi tog höger. Hamnade i en liten gullig by. Så fint.

Vi såg en liten väg mellan två gamla stenmurar. En sån väg måste man ju tassa fram på för att se var den leder. Den ledde ner till sjön och gick intill ett fint hus med härlig sjötomt. Vi såg såklart till att hålla oss på avstånd.

härlig höstdag

Man kan såklart gå hur länge som helst längs en sån där slingrande smal landsväg för att se vad som döljer sig bakom kröken. Men till sist vände vi och gick längs stranden tillbaka.

Tillbaka på campingen gick vi till diskrummet och diskade. Åt sen lunch, pysslade och chillade lite. Lite senare på eftermiddagen fick bubblet komma fram innan vi duschade och bytte om för middag.

Vi hade bestämt att vi skulle äta på campingrestaurangen eftersom det skulle vara säsongsavslutning för säsongsgästerna, men även andra gäster var välkomna. Liiite av solnedgången hann vi med.

Igår var vi inte riktigt lika nöjda med maten som vi var i somras. Då var vi glatt överraskade. Men igår, njae. Kanske mer i paritet med vad man kan förvänta sig på en campingrestaurang. Plötsligt när vi sitter där och äter så kommer det fram en kvinna och presenterar sig. Det visade sig vara en instavän Hudikpeople. (De har även en fin Youtube-kanal) Vi följer varandra på Ensta och kommenterar ibland. Så himla roligt. De visste att vi var på campingen och hade sett vår bil.

Hon bjöd in oss att sitta vid deras bord. Vi flyttade till dem när vi ätit färdigt.

Trubadur Stefan Ahr drog igång ett toppenbra quiz och vi sjöng och dansade för glatta livet. Så trevligt!

Idag är det dags för mig att åka hem. Vi har bara varit hemma nån dag på tre veckor, men nu är det dags. Andreas stannar i husbilen eftersom han jobbar i närheten för tillfället. Han kommer hem till helgen är det tänkt. Det känns både trist och skönt att komma hem. Nu ska vi ta tag i den här sista dagen och göra det bästa av den!