husbil resor - långa & korta

FÖRSTA TIMMARNA PÅ EN CAMPING

Första timmarna på en camping för oss med husbil. Vi har ju båda bott på camping, men då med husvagn och för väldigt många år sen. Jag var lite spänd på hur det skulle vara nuförtiden.

Vi kom till Årsunda Strandbad, strax utanför Sandviken i Gästrikland, strax efter 15. Vi parkerade först och gick fram till platsen för att titta. Alltid bra tycker jag, ifall man har några frågor när man checkar in.

Jag passade såklart på att fota runt lite.

Första timmarna på en camping

Det verkar vara en väldigt fin strand.

Ett antal trevliga sittplatser finns på kullen framför stranden. Den här är rakt framför vår plats. Nära och bra.

Trevlig utsikt från husbilen. Om man står upp 🙂 Som sagt, det är en kulle framför stranden och vår plats ligger dessutom i en svacka (håll tummarna för att det inte kommer att regna), så sitter man ute så ser man inte sjön. Men å andra sidan så blir det bra vindskydd med kullen om det blåser från sjön.

Första timmarna på en camping

Det var varmt och skönt, men rätt blåsigt. När vi fixat med det första, som att plugga i elen och sätta fram blommorna på bordet inne, så tog vi en komma-fram-öl och chillade lite. ”Intressant” att lyssna på när campinggrannarna försökte överrösta varandras ljudanläggningar. Jag var sååå sugen på att sätta gång jazz, hiphop eller opera på högsta och se ut som att självklart alla gillar just vår musiksmak.

Vi visste att det fanns en restaurang på området och vi brukar alltid vilja äta ute nån gång iallafall. Vi kollade väderprognosen och kom fram till att det nog var bästa dagen att äta där.

Vi gick bort till restaurangen för att kika om det såg trevligt ut. Det gjorde det. Vi hade sett på campingens Instakonto att de har underhållning ibland. Jag hittade någon att fråga om det skulle vara nåt under veckan. Samma kväll visade det sig! Vi fick fart tillbaka. Ut med markis, matta och vindskydd.

Ja, det här då! Jag tappar bort saker typ heeeela tiden. Men jag hittar de alltid. Denna gång var tältpinnarna borta. Jamen jag hade dem ju alldeles nyss!! Vad gjorde jag när vi kom fram? Hmm, letade runt. Och när man vet att man kan lägga saker på de mest konstiga ställen så letade jag på konstiga ställen. Jodå, tältpinnarna tyckte jag tydligen skulle ligga bland pasta och havregryn och bananer! 🙂

Första timmarna på en camping

När allt var installerat så tog vi ett glas bubbel och bytte om.

Sen fick vi en oväntat trevlig kväll som slutade med att vi kom isäng 02.00. 🙂 Det tar vi i ett annat inlägg.