husbil resor - långa & korta

VI KOM I MÖRKRET OCH VAKNADE TILL SOL

Vi kom i mörkret till Sigtuna med husbilen på annandag jul och vaknade till en fantastisk soluppgång. Vi hade följt GPS’en till en googlad ställplats på hamnplan. Det visade sig inte vara en ställplats utan en vanlig parkeringsplats, men det funkade fint. De hade visst gjort om i hamnen i somras, sa några ortsbor.

Vi kom i mörkret

Vi hade firat jul på juldagen med mina ungar. Sönerna med sambos åkte hem på kvällen, men min dotter sov kvar. När vi vaknade laddade vi husbilen med mat, kläder och prylar för ett par dagar. Vi skjutsade hem dottern i husbilen och åkte vidare till Uppsala. Vi handlade lite mat åt mina krassliga föräldrar, skottade åt dem och gav en julblomma innan vi åkte vidare på vår planerade tur.

Kvällens middag smakade toppen. Resterna av julbordet från dagen innan värmdes och dukades fram. Öl och snaps hälldes upp. Så mysigt och gott.

Vi kom i mörkret och vaknade till en fantastisk soluppgång!

Det var lugnt i hamnen på natten så vi sov så gott. Det enda var att jag fick gå upp på natten och sänka värmen eftersom det var så galet varmt.

Vi kom i mörkret

Vi vaknade sen till en fantastisk soluppgång och en strålande dag. Det här var utsikten från husbilen. Jag slet på mig kläderna och sprang ut för att fota.

Efter frukost strosade vi lite bland de vackra gamla husen i centrum. Det visar jag i ett annat inlägg.

Efter ett besök på stadsmuseet var vi nöjda med centrum och gick vi tillbaka till husbilen via strandpromenaden.

Värmde snabbt på lite glögg och tog ut stolar och bord. Och renfällar.

Så himla mysigt att ta en glögg i solnedgången. Det var flera som stannade till och kommenterade hur mysigt det såg ut.

För den perfekta fotovinkeln… 🙂

Eftermiddagen ägnade vi åt lite fixande som vi planerat. Vi satte upp ett par krokar och klippte till halkskydd i några lådor och skåp. Skönt att få sånt på plats. Nu ett dygn senare ska vi testa om krokarnas tejp håller att hänga saker på. I så fall köper vi flera på Jysk.

Sen sov vi gott… den större delen av natten… och fick ett abrupt uppvaknande, skulle man kunna säga… Men det tar vi i senare inlägg.