livet

BÅTEN ÄR TILL SALU

Vi kom hem redan halv nio i morse, efter en natt på sjön. Vi vaknade tidigt av vågornas kluckande och ankartampens knarrande.

IMG_4954 båt styrbord x

IMG_4450 båtutflykt xIMG_4448 båtuflykt x

Igår kväll var vinden hyfsat lugn. Åtminstone i den vik som vi låg i.

IMG_4601 båtliv x

Vår kväll kan du läsa om här.

IMG_4591 morgon x

Vi gick upp tidigt i morse och gjorde frukost och kaffe och satt där en stund. Det blåste bara värre så maken föreslog att vi skulle hem. Vi fick i alla fall en fin kväll.

IMG_4451 båtutflykt x

De här härliga bilderna är från tidigare i somras. Hemfärden idag var INTE lika härlig. Jag som, som sagt, blir sjösjuk av en biltvätt typ gick ner i ruffen och diskade, städade och plockade frenetiskt för att koncentrera mig på annat än hur mycket båten gungade. Det var absolut ingen fara, vår båt är stadig som en finlandsfärja, men det är mitt balanssinne som är för bra. Som tur var började jag inte må illa förrän vi var hemma.

För några veckor sedan kom vi gemensamt fram till att båtlivet är ett avslutat kapitel. Åtminstone för ett tag. Så båten är ute på Blocket. Lite knepig säsong, men vi gör ett försök. Hjälp oss gärna att dela!

Må bäst!

You Might Also Like

2 Comments

FREEDOMtravel
    27 augusti, 2016 at 06:45

Ok, hur kommer det sig att ni väljer att avsluta båtlivet? Önskar er hur som helst lycka till med försäljningen!

Lena
      28 augusti, 2016 at 05:32

Vi har haft olika båtar sedan 90-talet. Och efter så många år kan vi konstatera att pengarna och arbetsinsatsen inte stämmer så bra överens med den tid som vi hinner använda båten. Tar man dessutom hänsyn till de dagar som det inte är jättekul väder så blir antalet dagar för båtliv ännu färre. Dessutom har maken en kronisk sjukdom som begränsar det hela ytterligare.