Tänk så glad man kan bli en måndagmorgon då man kommer upp och möts av en sån här vårbukett. Men ibland kan det bli lite tokigt.
När jag vill ha riktigt bra kvalitet så tar jag mig till bästa Asplunds blomsterhandel här i Enköping. Men förra gången blev det inte så bra.
Så var det inför visningen av vårt hus. Då jag beställde buketterna inför visningen så var jag noga med att tala om att blommorna måste vara lika fina både på söndagen och tisdagen. Så blev tyvärr inte riktigt fallet. Jag misstänker att jag hade otur eftersom blommorna därifrån alltid annars verkligen är jättefina.
Eftersom jag själv tycker att det är viktigt att både ge och ta feedback så mailade jag dem och berättade att jag var lite besviken. De ville självklart kompensera mig. (Kanske ska tillägga att det inte framgick att jag har en blogg). I torsdags var jag in där för att förgylla tillvaron med en vacker vårbukett. Och jag fick min kompensation. Inget snack om saken, inget krav på kvitton, inga ursäkter. Så gör bara en företagare som vet hur man får nöjda kunder. Igen och igen. Tack, Asplunds blomsterhandel!
Må bäst!
6 Comments
Maria
6 mars, 2017 at 06:46Vilken vacker bukett. Bra företag och rätt tänk i kundvård. Fantastiskt!
Kram
Maria
Lena
9 mars, 2017 at 07:20Visst är det bra!
Annika
6 mars, 2017 at 01:10Vad härligt med sådan service och kundvård. Tyvärr är det ju inte alla som har det tänket. Helt underbar bukett du fick med dig hem. Ha en fin dag. Kram Annika
Lena
9 mars, 2017 at 07:20Nej, långt ifrån alla tänker så. Det gör ju att de sticker ut ännu mera!
Maria - Wikers Liv
6 mars, 2017 at 08:31Finfin bukett och bra service! =) Nöjda kunder ger fler kunder…. 😉
Kram/Maria
Lena
9 mars, 2017 at 07:21Eller hur!