livet resor - långa & korta

UTTORKADE KÖRSBÄRSKVISTAR OCH VÅRLÖKAR

Vi är hemma igen hos uttorkade körsbärskvistar och vårlökar efter en supermysig vistelse i Zürich. Vi åkte hemifrån kl 03 i fredags morse och var hemma 01.30 i natt. Så ganska exakt fyra dygn var vi borta.

uttorkade körsbärskvistar

Jag ska förstås berätta en massa saker så snart jag får tid. Det har varit fullt schema från morgon till kväll så jag har bara hunnit göra ett inlägg än så länge.

Sista dagen, liksom första dagen, blev väldigt lång. När vi checkat ut från hotellet och lämnat bagaget där så strosade vi sakta längs strandpromenaden och hoppade på en turbåt. Vackert med alperna i bakgrunden. När vi kom iland mötte Andreas farbror upp oss och tog oss runt på saker som vi läst om och önskat, såsom att se Chagall-målningarna på kyrkfönstren i Fraumünster kirche, gamla stan och världens äldsta vegetariska restaurang.

Men han tog oss också till sin tidigare arbetsplats, Zürich universitet. Där pratade han till sig att vi fick komma ut på balkongen högst upp i tornet, med 360 graders sikt över staden. Wow, vilket utsikt! Och vi drack varm choklad på café Schuber (tror jag det hette, men återkommer till det), för det ska man.

Sista dagen bjöd på växlande molnighet och vårvärme. Ljuvligt att sitta ute i solen en stund, strax innan det var dags att skiljas åt, hämta bagaget och ta tåget till flygplatsen.

uttorkade körsbärskvistar

De här fina kvistarna är inte så fina längre. När jag köpte dem så sas det att de skulle spricka ut efter ett par dagar. Men nja, de var som finast en vecka senare, som bilderna jag tog strax innan vi åkte och strax efter skulle jag tro. Så nu kom vi hem till uttorkade körsbärskvistar och vinter igen.

Eftersom vi kom hem så sent så tog vi liiite sovmorgon. Jag har hunnit packa upp lite också. Andreas drog iväg till jobbet medan jag jobbar hemifrån. Skönt! Det blir nog inte så lång dag idag, hoppas jag. Måste starta med ett avdelningsmöte dock. Men det har jag redan förberett.

Nähäpp, dags att starta jobbdatorn och gå igenom lite mail innan mötet.